Se criamos que o único medio de comunicación do ser humano era a linguaxe, estamos moi lonxe da realidade. A música é unha ferramenta de comunicación no ser humano que xera un claro efecto nas funcións cognitivas e o cerebro. Pero Como actúa a música no cerebro? Grazas aos avances en técnicas de neuroimaxen, como a Resonancia Magnética funcional por exemplo ( RNM funcional), púidose observar como nosas estruturas encefálicas experimentan variados cambios, tanto a nivel anatómico como funcional. Deste xeito, a música non só é unha fonte de entretemento senón que xera efectos que van máis aló nas amplas redes neuronais, afectando tamén á nosa emoción e conduta.

POR QUE A MÚSICA EMOCIÓNANOS?

 Unha vez na cortiza auditiva, a música avanza cara ao sistema límbico e desde o tálamo existen algunhas proxeccións dirixidas á cortiza orbito-frontal medial e a amígdala. Esta zona é por excelencia a estrutura de control das emocións, regulando a resposta de pracer ou displacer ante determinados estímulos. Por iso, segundo o tipo de música que escoitemos experimentamos unha serie de emocións ou outras. Por exemplo, nunha película de suspenso ou terror a música xeralmente cáusanos angustia ou, pola contra, ante unha gran banda sonora podemos chegar a emocionarnos.

QUE NOS PRODUCE ESCOITAR A NOSA CANCIÓN FAVORITA?


Wilkins, Hodges, Laurienti, Steen e Burdette (2015) levaron a cabo un experimento onde mediron a actividade cerebral nun grupo de persoas mentres escoitaban tres cancións diferentes: a súa canción favorita, unha canción que lles gustaba e outra que non. O que obtiveron nos resultados foi a activación da coñecida rede funcional por defecto ( RND), un conxunto de zonas cerebrais que se atopan conectadas entre si cando o cerebro está en estado de repouso. Ou noutras palabras, cando nos achamos distraídos ou inmersos en algo, o oposto a cando estamos moi concentrados ou con atención plena. A canción preferida dos participantes xeraba este patrón reflectindo como nosa mente divaga ou podemos lembrar cousas cando oímos a nosa canción favorita. Así mesmo, atopouse que se activaba tamén o hipocampo, zona responsable da memoria (Li, Chen, e Tsai, 2015).

Na figura apréciase unha diferenza de activación no precúneo. Cando se presenta unha canción que non lle gusta á persoa, aparece desligado desta rede funcional por defecto. Con todo, na canción favorita existe unha forte relación coa cortiza parietal lateral e a cortiza prefrontal media. Isto ten moito que ver coa activación de sistemas de recompensas, onde cobra especial relevancia o sistema dopaminérgico e o núcleo accumbens (Arias, s. f.). E é que, cando unha canción gústanos actívanse sistemas que xeran dopamina, un neurotransmisor moi coñecido da sensación de pracer, que poden producir tamén outros factores como a comida ou as drogas.

 QUE É O EFECTO MOZART?

Todos oímos falar dun dos maiores xenios da historia da música, Wolfgang Amadeus Mozart. Aínda en investigación, propúxose que a música deste compositor xera certos beneficios en determinadas funcións cerebrais, especialmente as visuoespaciales. Segundo algúns estudos, escoitar esta música que ten compoñentes de frecuencia moi baixos, propicia unha maior relaxación. Para terminar, esta análise denota que a música é unha elemento estimulante que logra fortalecer a aprendizaxe, a memoria, a mellora da creatividade e mesmo a resolución de problemas matemáticos (Morais, Reinoso, Maldonado, Haro, e Iñiguez, 2011)

REFERENCIAS BIBLIOGRÁFICAS:

  • Arias, M. (s. f.). Música y cerebro: Neuromusicología. 8.
  • Custodio, N., y Cano-Campos, M. (2017). Efectos de la música sobre las funciones cognitivas. Revista de Neuro-Psiquiatría, 80(1), 61. http://dx.doi.org/10.20453/rnp.v80i1.3060
  • Li, C.-W., Chen, J.-H., y Tsai, C.-G. (2015). Listening to music in a risk-reward context: The roles of the temporoparietal junction and the orbitofrontal/insular cortices in reward-anticipation, reward-gain, and reward-loss. Brain Research1629, 160-170. http://sci-hub.tw/10.1016/j.brainres.2015.10.024
  • Morales, I. E. O., Reinoso, J. S. S., Maldonado, M. M. S., Haro, C. E. R., y Iñiguez, J. D. B. (2011). Análisis del Efecto Mozart en el desarrollo intelectual de las personas adultas y niños. 10.
  • Perani, D., Saccuman, M. C., Scifo, P., Spada, D., Andreolli, G., Rovelli, R., y Koelsch, S. (2010). Functional specializations for music processing in the human newborn brain. Proceedings of the National Academy of Sciences, 107(10), 4758-4763. http://sci-hub.tw/10.1073/pnas.0909074107
  • Wilkins, R. W., Hodges, D. A., Laurienti, P. J., Steen, M., y Burdette, J. H. (2015). Network Science and the Effects of Music Preference on Functional Brain Connectivity: From Beethoven to Eminem. Scientific Reports4(1). http://sci-hub.tw/10.1038/srep06130

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y de nuestra política de cookies.

ACEPTAR
Aviso de cookies